تخلیه آب از سدهای استان مرکزی با هدف مدیریت سیلاب آغاز شد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، مدیرعامل آب منطقه ای استان مرکزی گفت: تخلیه 30 مترمکعب در ثانیه از 2 سد استان با هدف مدیریت سیلاب در استان آغاز شده است.

تخلیه آب از سدهای استان مرکزی با هدف مدیریت سیلاب آغاز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، عزت الله آمره ای افزود: این میزان تخلیه در سدهای کمال صالح اراک و الغدیر ساوه انجام گرفته است تا از تجمع آب پشت سدها کاسته و حجم ذخیره در سدها به درستی مدیریت شود.

وی اظهار کرد: 90 درصد 2 سد استان مرکزی واقع در اراک و ساوه پر شده و برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی تخلیه از این دو سد در حال انجام است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان مرکزی گفت: مردم از نزدیک شدن به رودخانه های استان مرکزی به علت سیلابی شدن احتمالی خودداری کنند.

آمره ای افزود: براساس پیش بینی هواشناسی، بارش هایی در روزهای اخیر در استان وجود دارد که احتمال سیلابی شدن در رودخانه ها دور از انتظار نیست بنابراین مردم از نزدیک شدن به رودخانه ها خودداری کنند.

وی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی استان در آماده باش هستند و تمهیدات لازم برای روبرو با مسائل احتمالی ناشی از بارش فراهم شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان مرکزی گفت: بارش های اخیر استان نسبت به سال گذشته 14 درصد کاهش دارد و نسبت به بلند مدت 28 درصد افزایش داشته است.

92 درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، سه و نیم درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش آشامیدنی مصرف می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 814

به "تخلیه آب از سدهای استان مرکزی با هدف مدیریت سیلاب آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلیه آب از سدهای استان مرکزی با هدف مدیریت سیلاب آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید