تحصیل در آمریکا

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، تحصیل در ایالت متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا بیشترین جمعیت بین المللی دانشجویی را در دنیا دارد و بیش از 1،000،000 دانشجو تصمیم به گسترش تحصیلات و تجربه زندگی خود در ایالات متحده گرفته اند.

تحصیل در آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

تقریباً 5٪ از کل دانشجویان ثبت نام شده در آموزش عالی در ایالات متحده ، دانشجویان بین المللی هستند و تعداد آنها نیز در حال افزایش است.

ما جهت یاری به دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در ایالات متحده را دارند اطلاعاتی در خصوص جنبه های آموزشی ، اجتماعی ، فرهنگی و مالی تحصیل در ایالات متحده آمریکا در این مقاله برای شما ذکر نموده ایم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید.

دلایل زیادی وجود دارد که دانشجویان تمایل دارند برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به آمریکا مهاجرت کنند در این بخش ما اصلی ترین عواملی که دانشجویان آمریکا را انتخاب می کنند را بیان خواهیم کرد پس با ما همراه باشید تا پاسخ سوال های خود را دریافت کنید.

ایالات متحده آمریکا کشوری گسترده است و هر ایالت از لحاظ فرهنگی ، اقلیمی ، تاریخ ، اقتصاد و ... بی نظیر است. آلاسکا بزرگترین ایالت کشور آمریکا است و رود آیلند کوچکترین ایالت در کشور آمریکا محسوب می گردد.ایالت تگزاس بعد از آلاسکا وسیع ترین ایالت است. زبان رسمی 31 ایالت آمریکا، زبان انگلیسی است و زبان اسپانیایی دومین زبان این کشور است.

سیستم آموزشی آمریکا

سیستم آموزشی در کشور امریکا جزوه بهترین سیستم های آموزشی در جهان می باشد ، آمریکا داری رجحان و قوی ترین دانشگاه ها و کالج ها در جهان است که معترجحانن مدارک را در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا را صادر می نماید.

دانشگاه های کشور آمریکا به دو دسته دانشگاه های ایالتی و دانشگاه های خصوصی دسته بندی می شوند. هزینه تحصیلی در دانشگاه های ایالتی پایین تر از دانشگاه های خصوصی است، اما به طور کلی باید گفت امکان تحصیل در آمریکا به صورت کاملاً رایگان وجود ندارد، تنها راهی که وجود دارد این است که شما با تأمین شرایط مورد احتیاج دانشگاه های این کشور از بورسیه ها و یاری هزینه های تحصیلی در نظر گرفته شده که تعدادشان کم نیست بهره مند شوید. اگر دارای گرین کارت آمریکا هستید، بخت با شما یار بوده و هزینه های تحصیل شما با سایر دانشجویان بسیار متفاوت خواهد بود. اما اگر قصد دارید از دانشگاه های آمریکا پذیرش بگیرید، باید شرایطی مانند معدل بالا، نمره زبان خوب و... را برای استفاده از بورسیه ها و یاری هزینه های تحصیلی تأمین کنید.

تحصیلات مقدماتی در سیستم آموزش و پرورش آمریکا مجموعاً 12 سال است که از 6 سالگی شروع می گردد. این مدت زمان شامل مقاطع پنج تا شش ساله دبستان (elementary school)، سه تا چهار ساله هدایت (middle school یا junior high school)، و سه تا چهار ساله دبیرستان (high school) است. تعداد سال ها و تقسیم بندی مدارس آمریکا ممکن است در ایالت های مختلف با هم تفاوت داشته باشد ولی در همه جای این کشور در انتها دوره دبیرستان مدرک دیپلم داده می گردد.

شرایط تحصیل مقطع کارشناسی در آمریکا

برای ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی در کشورهایی مثل آمریکا ، کانادا و بسیاری دیگر از کشورهای انگلیسی زبان باید در آزمونSAT شرکت کنید. واژه SAT مخفف Scholastic Assessment Test است. آزمون SAT در سال هفت بار در آمریکا و چهار بار در ترکیه برگزار می گردد. این آزمون یک آزمون استدلالی و کتبی شامل سوالات خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی و نیز ریاضیات است و به دو بخش تقسیم می گردد که برای پاسخ گویی به هر دو بخش چیزی در حدود 5 ساعت زمان احتیاج است.

دانشجویان خارجی که مایل به ورود به دانشگاه های آمریکایی و تحصیل درآمریکا هستند باید مدرک معادل دیپلم دبیرستان را اخذ نموده باشند. از مدارک مهم برای پذیرش در این مقطع مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس حدود 6 می باشد. داوطلبانی که آخرین مدرک تحصیلی شان مدرک دیپلم ایران می باشد، قادر خواهند بود با سپری کردن دوره پیش دانشگاهی خود در کشور آمریکا وارد دانشگاه شوند. مدت زمان تحصیل در مقطع لیسانس در آمریکا 4 سال است.

شرایط تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا

ورود به دوره فوق لیسانس و دکتری تنها بر اساس کسب نمره قبولی در آزمون های ورودی نیست، بلکه سوابق تحصیلی و تسلط کامل به زبان انگلیسی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

گذراندن مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا بنا به رشته یک تا سه سال به طول می انجامد و دانشجو در هر ترم حداقل 9 واحد را سپری میکند و اجازه کار 20 ساعت در هفته را داراست.

برای اشخاصی که میتوانند هزینه تحصیل خود را برای مدت کوتاهی پرداخت کنند کارشناسی ارشد حرفه ای بسیار مناسب است و میتوان براحتی وارد بازار کار شد.

متقاضیان ورود به مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های آمریکا را می توان در دو دسته طبقه بندی کرد:

افرادی با سوابق تحصیلی عالی

افرادی که سوابق تحصیلی معمولی دارند ولی فاصله زمانی میان آخرین مقطع و اقدام جهت اخذ ویزا برای ایشان کمتر از پنج سال است.

شرایط تحصیل مقطع دکترا در آمریکا

روش دیگری که میتوانید به آمریکا مهاجرت تحصیلی داشته باشید تحصیل در مقطع دکترا در این کشور است. نکته بسیار مهم در این خصوص این است که افراد باید یک پروپوزال قوی و مدرک زبان بالا داشته باشند. معمولا برای پذیرش در این مقطع آیلتس بالای 7 مورد احتیاج است. موضوع دیگر داشتن یک سوپروایزر (استاد راهنما) است که در اخذ پذیرش مقطع دکترا بسیار مهم می باشد. طول دوره تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا حدود 4 سال تا 6 سال می باشد.

در دو سال نخست که دانشجویان با قصد تحصیل در مقطع دکتری به تحصیل می پردازند شرکت در کلاس ها و سمینارها الزامی است. پس از این زمان متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا باید به تحقیق و پژوهش پرداخته و انتها نامه معتبری را ارائه دهند.

منبع: اینترنت
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1181

به "تحصیل در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید