بستری مبتلایان به دلتا، 2 برابر بیش از سویه های دیگر کرونا

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: احتمال بستری شدن مبتلایان به دلتا دو برابر بیش از سویه های دیگر کرونا است.

بستری مبتلایان به دلتا، 2 برابر بیش از سویه های دیگر کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر مسعود مردانی اضافه کرد: افراد مبتلا به دلتا نسبت به سویه های دیگر کرونا بیمارتر هستند و علائم این ویروس در آن ها شدیدتر است و شرایط آن ها زودتر به وخامت می رود.

وی گفت: سردرد، گلودرد، آبریزش بینی و سرفه در مبتلایان به دلتا کرونا بیشتر مشاهده می گردد و در مراکز درمانی بستری می شوند.

متخصص بیماری های عفونی تاکید نمود: تا به امروز هیچ ارتباطی بین گروه خونی و خطر ابتلا به کرونا وجود ندارد و افراد فکر ننمایند که گروه خونی o به کرونا مبتلا نمی شوند.

به گفته مردانی، با توجه به گستردگی شیوع کرونا از نوع دلتا و سرعت انتقال پذیری آن به افراد توصیه می گردد روزانه میوه و سبزیجات مصرف نموده و مایعات زیاد در طول روز مصرف نمایند.

وی اعلام نمود: به میران کافی غلات و حبوبات مصرف گردد و رعایت پروتکل بهداشتی در این روز ها بیش از گذشته ضرورت دارد.

مردانی با بیان اینکه مردم پویش ماسک می زنم را به یکدیگر انتقال دهند، گفت: تنها راه برون رفت از کرونا و کنترل این بیماری در کشور افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

وی توضیح داد: اکنون بیمارستان ها پر از بیماران کرونایی شده و کادر درمان بسیار زحمتکش خسته شده و از مردم می خواهیم ما را در مهار کرونا یاری نمایند.

کرونا تا به امروز با جهش های مختلف شامل آلفا، بتا و گاما داشته و به اذعان متخصصان دلتا جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس بوده و بر اساس نتایج تحقیقات پزشکی، کرونا دلتا 50 تا 60 درصد نسبت به جهش های قبلی بیشتر مسری است.

تب یکی از نشانه های مهم ابتلا به کرونا هندی است و سردرد، سوزش گلو و آبریزش بینی از دیگر علایم متداول آن هستند و در افراد جوان علائم ابتلا به ویروس دلتا ممکن است به شکل یک سرما خوردگی شدید بروز کند و با بروز علایمی، چون سرفه، تنگی نفس، خستگی بدون علت و یا از دست دادن حس بویایی و چشایی تشدید گردد.

ایران این روز ها خیز پنجم کرونا را سپری می نماید و این خیز از ابتدای تیر ماه از جنوب کشور به مرکز کشور شروع شد.

از زمان شیوع کرونا در ایران (اسفند 98) تا کنون بیش از 100 هزار نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1679

به "بستری مبتلایان به دلتا، 2 برابر بیش از سویه های دیگر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بستری مبتلایان به دلتا، 2 برابر بیش از سویه های دیگر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید