برگزاری رزمایش مقابله با تهدید حوادث شیمیایی برای اولین بار در لبنان

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، برای اولین بار یک مانور نظامی گسترده در راستای مبارزه با تهدیدات حوادث شیمیایی در لبنان اجرا شد.

برگزاری رزمایش مقابله با تهدید حوادث شیمیایی برای اولین بار در لبنان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد منطقه کفرفالوس شاهد بزرگترین ، وسیع ترین و جامع ترین مانور شبیه سازی شده برای مقابله با تهدیدات بلایای شیمیایی ، بیولوژیکی و رادیولوژی با حضور نهادهای نظامی و امنیتی لبنان ، بیمارستان ها ، خدمه دفاع مدنی ، آمبولانس ، آتش نشانی ، امدادرسانی و جوامع مدنی بود. پس از ماهها این آموزش با نظارت وزارت بهداشت لبنان و با همکاری سازمان بهداشت دنیای انجام شد.

در این مانور که با حضور جمیل جبق وزیر بهداشت لبنان انجام شد٬حدود 500 نفر از اعضای ارتش لبنان ، نیروهای امنیتی کشورو امنیت دولتی ، گمرک ، تیمهای پزشکی متعلق به بیمارستانهای دولتی و خصوصی ، دفاع شهری ، اداره بهداشت اسلامی ، صلیب سرخ ، انجمن پیغام سلامت ، آتش نشانی و آمبولانس شرکت کردند. در این مانور همچنین حدود 300 پرسنل غیرنظامی در نقش افرادی عمل کردند که مثلا در اثر حملات شیمیایی زخمی شدند.

در این مراسم مانور٬ جمیل جبق تأکید کرد که پس از آنکه لبنان آیین نامه دنیای بهداشت را در سال 2010 امضا کرد ، وزارت بهداشت این کشور با همکاری سازمان بهداشت دنیای ٬کار بر روی یک برنامه بهداشتی را برای مقابله با تهدیدات بیولوژیکی و رادیولوژیکی شروع کرد.

وی ادامه داد که با شروع بحران سوریه و شایعات مربوط به استفاده از سلاح های شیمیایی ، وزارت بهداشت در سال های 2012 و 2013 آموزش فشرده بیمارستان ها در زمینه راه های مقابله با جراحات احتمالی و چگونگی محافظت از کارکنان بهداشتی در برابر این مواد و استفاده از وسایل محافظ و سایر موارد را شروع کرد که در آن بیش از 80 بیمارستان آموزش دیدند.

جبق اعلام کرد که در سال 2015 ، وزارت بهداشت٬ فراهم کردن تجهیزات هسته ای تیم های پزشکی را برای مقابله با تهدیدات بیولوژیکی ، شیمیایی و رادیولوژیکی در استان های بیروت، شمال و عکار و بقاع و بعلبک-هرمل شروع کرد و در آنجا بیش از 230 نفر آموزش دیدند٬ همچنین در استان های جنوبی و نبطیه نیز بیش از 150 نفر آموزش دیده اند.

وزیر بهداشت لبنان توضیح داد که این مانور زنده در لبنان در نوع خود بی سابقه بود؛ زیرا تمام خدمات درمانی ، پزشکی ، نظامی ، امنیتی و نیروی هوایی برای مقابله با یک نابودی فراگیر را شامل می شد.

ایمان شنقیتی ، نماینده سازمان بهداشت دنیای نیز در این مراسم سخنرانی و فاش کرد که بیش از 62 میلیون نفر در سراسر دنیا با استفاده از این سلاح های کشنده آسیب دیده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 390

به "برگزاری رزمایش مقابله با تهدید حوادث شیمیایی برای اولین بار در لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رزمایش مقابله با تهدید حوادث شیمیایی برای اولین بار در لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید