بررسی قرارداد واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: به دلیل مشکلاتی که در ارزش گذاری دارایی های پالایشگاه نفت کرمانشاه وجود داشته بازپس گیری این شرکت در مرحله هیئت داوری است.

بررسی قرارداد واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، حسین قربانزاده در حاشیه نشست با اعضای اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران افزود: قرارداد واگذاری پالایشگاه کرمانشاه هم مانند شرکت های دیگر که در آستانه فسخ قرارداد قرار دارند باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی همچنین در نشست با اعضای اتاق بازرگانی با بیان اینکه گله هایی در زمینه خصوصی سازی وجود دارد که با آشتی دولت و بخش خصوصی، چشم انداز بهبود اقتصاد ایجاد و مسائل رفع می شود گفت: واگذاری ها به حمایت مسئولان نیاز دارد تا بخش خصوصی بتواند وارد عرصه عمل شده و بهره وری و اشتغال زایی مناسب را ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه فرآیند های خصوصی سازی باید اصلاح شود، افزود: در دوره تازه تلاش می کنیم تا در زمینه واگذاری ها به تحول دست یابیم که در گام نخست کارگروه هایی تشکیل شد تا فرایند ارزش گذاری و تعیین قیمت تغییر یابد.

قربانزاده با بیان اینکه دقیق بودن ارزش گذاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: با اصلاح این جهت و خصوصی سازی درست، بنگاه ها به بهره وری و رشد دست پیدا می کنند که این فرایند بهبود اقتصاد ملی را تضمین می کند.

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه مالکیت باید پاداش مدیریت بهره ور باشد، تاکید کرد: قوانین باید به گونه ای باشد که دولت با واگذاری ها، فقط با نظارت به اهداف خود برسد بدون اینکه در این زمینه نیاز به اقدام داشته باشد.

وی افزود: در آسیب شناسی های اجرا شده در ماه اخیر ارتقای بهره وری هدف گذاری و در این راستا کارگروهی تشکیل شد تا با افزایش بهره وری بتوانیم به سود بیشتر دست پیدا کنیم.

قربان زاده با بیان اینکه دولت املاک، مستغلات و بنگاه های قابل واگذاری دارد، شرح داد: 90 هزار میلیارد تومان تکلیف بودجه ای فروش سهام و 130 هزار میلیارد تومان رفع دیون در نهاد های مختلف برعهده سازمان خصوصی سازی در سال جاری است که تا به امروز تحقق نیافته است.

وی با تاکید بر اینکه خصوصی سازی بدون هم افزایی دولت و بخش خصوصی محقق نمی شود، تاکید کرد: باید در واگذاری ها به چشم انداز اقتصاد ملی توجه کنیم، زیرا درآمدزایی در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و خصوصی سازی را با مشکل روبرو می کند.

رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه توجه بیشتر به کیفیت در واگذاری ها به اشتغال زایی و درآمدزایی می انجامد، افزود: اقتصاد نفتی موجب درآمد بی زحمت برای دولت ها شد و میان دولت و بخش خصوصی فاصله ایجاد کرد که در پی آن مسائل بسیاری برای کشور ایجاد شد.

وی افزود: برای واگذاری ها شفافیت وجود دارد که می تواند بسیاری از اختلافات و گله ها را در دولت و بخش خصوصی رفع کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1808

به "بررسی قرارداد واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی قرارداد واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید