ایری: استانداردسازی ساختمان ها نقش موثری در بهینه سازی مصرف سوخت دارد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید نمود: مجلس با اصلاح نظام تعرفه گذاری در پی برقراری عدالت در تخصیص یارانه آب، برق و گاز بوده و هدف این است که یارانه ها در این حوزه به سمت اقشاری که الگوی مصرف را رعایت می نمایند، راهنمایی گردد.

ایری: استانداردسازی ساختمان ها نقش موثری در بهینه سازی مصرف سوخت دارد

عبدالجلال ایری در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر ضرورت اجرای صحیح نظام تعرفه گذاری افزایشی - پلکانی به منظور اجرای عدالت، اعلام کرد: مجلس در بودجه سال 1400 بحث تعرفه گذاری افزایشی - پلکانی را با همین نیت طرح کرد تا مشترکان پرمصرف با پرداخت تعرفه بیشتر به اصلاح الگوی مصرف خود تشویق شوند، اما در تدوین دستورالعمل آن و در مشخص سقف الگوی مصرف بهینه عدد منطقی لحاظ نشد.

وی در ادامه اظهار کرد: این امر منجر به عدم رضایت مشترکان روستایی شده است. چراکه این افراد که از قشر پایین جامعه هستند با افزایش ناگهانی قیمت قبوض خود روبرو شده اند. مثلا قیمت برق این افراد اگر قبلا 100هزارتومان بود امروز به 500 هزار تومان رسیده است.

نماینده مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: نگاه مجلس این بود که مشترکانی که واقعا بیش از الگوی مصرف استفاده دارند، هزینه بیشتری بپردازند، اما در تهیه دستورالعمل خطا اتفاق افتاده است. باید با بازنگری در این دستورالعمل ما به سراغ افرادی برویم که واقعا مصرف بالایی دارند. ما با اصلاح نظام تعرفه گذاری در پی برقراری عدالت در تخصیص یارانه آب، برق و گاز بوده و هدف این است که یارانه ها در این حوزه به سمت اقشاری که الگوی مصرف را رعایت می نمایند راهنمایی گردد و افرادی که الگوی مصرف را رعایت نمی نمایند از یارانه کم تری برخوردار شوند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید نمود: قطعا استانداردسازی و صنعتی سازی ساختمان ها در بهینه سازی مصارف مشترکان خانگی موثر است. استانداردسازی ساختمان در بهینه سازی سرمایش و گرمایش بسیار موثر است. متاسفانه ما هنوز ساخت ساختمان هایمان به شکل سنتی بوده و مصالح، تاسیسات و تجهیزاتی که در ساختمان ها استفاده می کنیم منطبق با تکنولوژی روز جهان نیست. کمیسیون عمران به وزیر راه و شهرسازی در مورد ورود تکنولوژی نو در ساخت واحدهای مسکونی طرح جهش فراوری مسکن تاکید نموده است.

ایری اضافه کرد: ما ناگزیر هستیم که راستا صنعتی سازی ساختمان ها را طی کنیم. غیر از طی کردن این راستا هیچ گاه اهدافی که برای کیفی سازی و استاندارد سازی ساختمان ها داریم محقق نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1858

به "ایری: استانداردسازی ساختمان ها نقش موثری در بهینه سازی مصرف سوخت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایری: استانداردسازی ساختمان ها نقش موثری در بهینه سازی مصرف سوخت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید