انجام فصل نهایی کاوش معبد لائودیسه به زودی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، محسن جانجان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند اظهار کرد: کاوش معبد لائودیسه دو بخش دارد و قرار است در حسینیه دوخواهران فعالیت کنیم و با توجه به اینکه یک ضلع دیوار آن ترک برداشته، دیوار باید تخریب، مقاوم سازی و برطرف خطر شده سپس کار کاوش شروع گردد.

انجام فصل نهایی کاوش معبد لائودیسه به زودی

وی افزود: پیمانکار اقدامات ضروری دیوار معین شده و در حال عقد قرارداد است و به محض دریافت مجوز کاوش، در روزهای آینده عملیات شروع می گردد، به عبارت دیگر عملاً فرآیند کاوش لائودیسه طی دو یا سه روز دیگر شروع می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند با اشاره به این که مانند فصل گذشته خود سرپرستی تیم کاوش را بر عهده خواهم داشت، اعلام نمود: اعتبار فصل نهایی کاوش معبد لائودیسه 300 میلیون تومان است.

جانجان در ادامه مطرح نمود: شهرستان نهاوند 264 اثر تاریخی دارد که طی دو سه سال اخیر یک یا دو بار بازسازی، استحکام بخشی و مقاوم سازی شده اند و خوشبختانه در حال حاضر از شرایط خوبی برخوردار هستند.

ایسنا نوشت، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند در انتها بیان نمود: خوشبختانه بنایی که احتیاج اضطراری به بازسازی داشته باشد، در شهرستان نهاوند وجود ندارد اما فازهای دیگری از بازسازی بناها هست که هر زمان اعتبار باشد، انجام می دهیم.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1505

به "انجام فصل نهایی کاوش معبد لائودیسه به زودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام فصل نهایی کاوش معبد لائودیسه به زودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید