انتقاد تند کره شمالی از تنش زایی نظامی آمریکایی در شبه جزیره

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، رسانه های کره شمالی اقدام واشنگتن برای لغو دستورالعمل محدود کننده موشک های بالستیک کره جنوبی را یک ریاکاری شرم آور توصیف کردند.

انتقاد تند کره شمالی از تنش زایی نظامی آمریکایی در شبه جزیره

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های دولتی کره شمالی امروز (دوشنبه) با انتقاد از لغو معاهده میان ایالات متحده و کره جنوبی که توسعه موشک های بالستیک کره جنوبی را محدود می کرد، آن را نشانه ای از دورویی بی شرمانه واشنگتن توصیف کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی، اوایل ماه جاری میلادی پس از برگزاری اولین نشست خود با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، لغو دستورالعمل های مشترک موشکی که توسعه موشک های بالستیک تا برد 800 کیلومتر را محدود می کرد، اعلام نمود.

خبرگزاری رسمی کی سی ان ای کره شمالی در واکنش به این خبر طی مقاله ای به قلم کیم میونگ چول، ایالات متحده را به استفاده از روینمودهای دوگانه متهم کرد که در عین حال که کوشش می نماید مانع از دستیابی کره شمالی به موشک های بالستیک گردد، کره جنوبی را برای توسعه چنین موشک هایی آزاد می گذارد.

نویسنده این مقاله توضیح داد، علی رغم آن که ایالات متحده وانمود می نماید به دنبال گفت وگو است اما در رویکردی تقابل جویانه درگیر است و سرانجام معاهده دوجانبه واشنگتن-سئول، یادآور جدی سیاست خصمانه ایالات متحده در قبال کره شمالی و رویکرد متناقض شرم آور این کشور است.

وی ادامه داد که هدف کره شمالی ایالات متحده و نه ارتش کره جنوبی است و بر اساس اصل قدرت برای قدرت با ایالات متحده مقابله خواهد نمود.

جو بایدن از زمان روی کارآمدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا علی رغم آن که برای مذاکره با کره شمالی ابراز تمایل نموده است اما اقدام ملموسی را برای کاهش سیاست های خصمانه واشنگتن در قبال پیونگ یانگ انجام نداده است.

اواخر اردیبهشت ماه، رئیس جمهور آمریکا پس از ملاقات با همتای کره جنوبی خود برای ملاقات با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شرط مشخص کرد و گفت که مشتاق است که پیونگ یانگ هم زمان با حرکت به سمت خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، گام هایی عمل گرایانه در راستای کاهش تنش بردارد.

مقام های پیونگ یانگ اما بارها گفته اند تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ یانگ سرانجام ندهد از برنامه موشکی و هسته ای خود عقب نشینی نخواهد نمود.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1578

به "انتقاد تند کره شمالی از تنش زایی نظامی آمریکایی در شبه جزیره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد تند کره شمالی از تنش زایی نظامی آمریکایی در شبه جزیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید