امضای رسمی بیانیه جوبا برای شروع مذاکرات صلح میان سودان و گروه های شبه نظامی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، هیئتی از دولت سودان جنوبی و نمایندگان تعدادی از گروه های شبه نظامی در این کشور سندی را برای شروع مذاکرات میان دو طرف جهت سرانجام دادن به درگیری های مسلحانه امضا کردند.

امضای رسمی بیانیه جوبا برای شروع مذاکرات صلح میان سودان و گروه های شبه نظامی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، در این سند که توسط محمد حمدان حمیدتی، نماینده دولت سودان جنوبی و الهادی ادریس یحی، نماینده جبهه انقلابی سودان و جمعیت گروه های آزادی بخش این کشور به امضا رسیده، آمده است: دو طرف درباره چندین موضوع از جمله تشکیل کمیته های مشترکی برای اجرای ماموریت های مختلف همانند رسیدگی به مسئله آزاد سازی اسرای جنگی، مسائل انسانی، اقدامات لازم برای توقف درگیری ها با استفاده از راهکارهای نظارتی و نیز تشکیل کمیته ای برای پیگیری برگزاری مذاکرات صلح که قرار است 14 اکتبر شروع گردد، توافق کردند.

طبق این سند دو طرف توافق کردند کانال هایی برای رسیدگی به وضعیت مناطق جنگی در دارفور، دو منطقه (کردفان جنوبی و نیل آبی) و شرق سودان ایجاد شوند.

طبق این بیانیه، توافق یاد شده به زودی به اتحادیه آفریقا، شورای امنیت و سازمان صلح آفریقا ارائه خواهد شد تا براساس آن حکم جدیدی برای مسائل دارفور و دو منطقه نیل

آبی و جنوب کردفان و نیز محتوای توافقنامه صادر شده و به اتحادیه آفریقا مجوز لازم برای فعالیت از سوی نهادهای بین المللی و در راس آنها شورای امنیت داده گردد.

در خاتمه این بیانیه به اهمیت مشارکت طرف های منطقه ای و بین المللی از جمله کشورهای عربی، آمریکا، اتحادیه اروپا، لائوس، چین و نیز سازمان ملل در مراحل برقراری صلح و تثبیت آن اشاره شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 276

به "امضای رسمی بیانیه جوبا برای شروع مذاکرات صلح میان سودان و گروه های شبه نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای رسمی بیانیه جوبا برای شروع مذاکرات صلح میان سودان و گروه های شبه نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید