امشب، تماشای هم نشینی ماه با سیاره الهه آب را دست ندهید، پنج شنبه قمر زمین و مشتری به دیدار یکدیگر می روند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، مدیر انجمن نجوم آماتور ایران اظهار کرد: امشب سیاره ناهید 3.9 درجه جنوب هلال ماه ربیع الاول 1441 واقع شده است.

امشب، تماشای هم نشینی ماه با سیاره الهه آب را دست ندهید، پنج شنبه قمر زمین و مشتری به دیدار یکدیگر می روند

به گزارش خبرنگار رویدادهای نجومی همواره یکی از رویدادهای هستند که مخاطبان بسیاری دارند و علاقه مندان به صورت آماتور و حرفه ای این موضوع را پیگیری می کنند.

تمامی این رخدادهای نجومی الزاما نیاز به تلسکوپ و تجهیزات ندارند و برخی از آن ها با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند.

مسعود عتیقی مدیر انجمن نجوم آماتور ایران در گفت وگو با خبرنگار درباره همنشینی سیاره الهه آب یا ناهید با هلال ماه اظهار کرد: سه شنبه هفتم آبان ماه، الهه آب سیاره ناهید 3.9 درجه جنوب هلال زیبای ماه در شامگاه ربیع الاول 1441 واقع شده است و با توجه به هم نشینی این سیاره درخشان و هلال زیبای ماه فرصت مناسبی در اختیار رصد گران است تا هلال شامگاهی ربیع الاول در شامگاه سه شنبه در سراسر کشور با چشمی غیر مسلح شاهد باشند.

او ادامه داد: علت طول کمان بالای هلال، سن بالا و شرایط مناسب از نظر ضوابط علمی است که شرایط مناسب رصد را برای رصدگران فراهم می سازد.

آیا فصل پاییز مختص سیاره زمین است؟

رخدادهای نجومی تا انتها هفته

مدیر انجمن نجوم آماتور ایران گفت: پنجشنبه نهم آبان ساعت 7 ونیم صبح سیاره های تیر و ناهید با یکدیگر 2.5 درجه جدایی زاویه ای دارند و با توجه به اینکه این اجرام در آسمان شامگاهی هستند، پس از غروب خورشید فرصت مناسبی است تا رصد گران این دو سیاره را در کنار یکدیگر مشاهده کنند.

عتیقی همچنین اضافه نمود: در شامگاه روز پنجشنبه 9 آبان ماه ساعت 17 و 52 دقیقه مقارنه ماه و مشتری رخ خواهد داد.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 462

به "امشب، تماشای هم نشینی ماه با سیاره الهه آب را دست ندهید، پنج شنبه قمر زمین و مشتری به دیدار یکدیگر می روند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امشب، تماشای هم نشینی ماه با سیاره الهه آب را دست ندهید، پنج شنبه قمر زمین و مشتری به دیدار یکدیگر می روند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید