افغانستان، 6کشته و 27 اسیر در حمله طالبان به مناطقی در ولایت هرات

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، منابع محلی در ولایت هرات در غرب افغانستان اعلام کردند که در حمله طالبان به مناطقی در این ولایت دستکم 6 نیروی امنیتی کشته و 27 نفر دیگر اسیر شده اند.

افغانستان، 6کشته و 27 اسیر در حمله طالبان به مناطقی در ولایت هرات

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، منابع محلی در ولایت هرات اعلام کردند که در حمله شب گذشته طالبان به شهرستان های کهسان و غوریان دستکم پنج نیروی مرزی کشته و دستکم 27 نفر دیگر اسیر شدند.

این منابع گفته اند که در حمله طالبان به یک پایگاه موسی آباد در شهرستان غوریان دستکم 16 نیروی مرزی ارتش اسیر و 3 نفر دیگر نیز کشته شدند.

همچنین گفته می گردد که 11 نیروی مرزی نیز در منطقه کمانه از شهرستان کهسان اسیر شدند. در این حمله همچنین دو نفر کشته، یک زخمی و 3 نفر دیگر ناپدید هستند.

بعضی منابع محلی به رسانه های افغانستان نیز گفته اند که آمار تلفات بیش از 6 نفر هستند.

با این حال، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به هشت صبح گفته است که در حمله این گروه به پایگاه نیروهای ارتش در منطقه کمانه پنج سرباز کشته و 10 نفر دیگر اسیر شدند.

وی اظهارداشت که در حمله طالبان به پایگاهی در موسی آباد نیز 8 سرباز کشته و 11 نفر دیگر اسیر شدند.

یک مقام ارشد امنیتی در هرات نیز در گفت وگو با رسانه ها ضمن تایید حمله طالبان از اعزام نیروهای تازه نفس به کمانه و موسی آباد خبر داده است.

افزایش حملات طالبان در هفته های اخیر و در آستانه نشست های صلح مسکو، ترکیه و خروج نیروهای خارجی در مناطق مختلف افغانستان افزایش یافته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1488

به "افغانستان، 6کشته و 27 اسیر در حمله طالبان به مناطقی در ولایت هرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، 6کشته و 27 اسیر در حمله طالبان به مناطقی در ولایت هرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید