افزایش 50 درصدی تولید دارو در کشور

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو کشور با تاکید برآنکه در دارو استاندارد ملی نداریم بلکه استانداردهای بین المللی هستند، اظهار کرد: داروهای که در داخل تولید می شود باید آزمایشات و مستندات آنها از از لحاظ کیفیت هم تراز داروهای بین المللی و دارای استانداردهای بین المللی باشد در غیراین صورت اجازه ورود به بازار نخواهند داشت.

افزایش 50 درصدی تولید دارو در کشور

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا شانه ساز در حاشیه سفر به استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود در بورس، خوشبختانه امروز تولید و مصرف دارو در کشور بیش از 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: برخی از بیماران و اطباء و داروسازان ما ظاهرا توجهی به شرایط خاص کشور نمی کنند و اصرار بر استفاده از داروهای خارجی که مشابه داخلی آن در کشور وجود دارد، با چندین برابر قیمت می کنند و در سال رونق تولید و اقتصاد مقاومتی و دشمنی های که برعلیه کشور وجود ندارد، این موضوع به هیچ عنوان منطقی نیست.

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و داروی کشور با تاکید برآنکه در دارو استاندارد ملی نداریم بلکه استانداردهای بین المللی هستند، اظهار کرد: داروهای که در داخل تولید می شود باید آزمایشات و مستندات آنها از از لحاظ کیفیت هم تراز داروهای بین المللی و دارای استانداردهای بین المللی باشد در غیراین صورت اجازه ورود به بازار نخواهند داشت.

شانه ساز ادامه داد: لفظ عام اینکه داروهای ایرانی خوب نیستند و داروهای وارداتی مدنظر قرار گیرد این صحبت ها از لحاظ پزشکی، علمی، داروسازی و همچنین از لحاظ اقتصادی و اقتصاد سلامت قابل دفاع نیست و مردم باید بدانند داروهای ایرانی دارای استانداردهای بین المللی است و تفاوتی با مشابه خارجی آن ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 400

به "افزایش 50 درصدی تولید دارو در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 50 درصدی تولید دارو در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید