افزایش وام ساخت مسکن تا 450 میلیون تومان به شرط استفاده از فناوری های نو

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، عضو هیات عامل بانک مسکن گفت: تسهیلات ساخت در تهران و کلانشهر ها تا 450 میلیون تومان و در بافت فرسوده به 300 میلیون تومان به شرط استفاده از فناوری های نو افزایش یافت.

افزایش وام ساخت مسکن تا 450 میلیون تومان به شرط استفاده از فناوری های نو

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمدحسن علمداری اضافه کرد: بانک مسکن در امسال برای یاری به رونق فراوری مسکن برای انبوه سازانی که جزو مشتریان بانک هستند و رسوب حساب بانک برای آن ها حداقل 10 درصد است تسهیلات را افزایش داده است.

عضو هیات مدیره بانک مسکن ادامه داد: بانک تخصصی بخش مسکن به مشتری های فعال بانک که انبوه ساز هستند به شرط انجام ساخت وساز با استفاده از فناوری های نو در شهر تهران، تمامی کلانشهرها، شهر های بندرعباس، بوشهر، کیش و قشم تا 450 میلیون تومان تسهیلات ساخت، پرداخت می نماید.

وی گفت: این رقم برای مراکز استان ها و شهر های بالای 200 هزار نفر جمعیت 400 میلیون تومان و سایر شهر ها نیز 300 میلیون تومان است که سود تسهیلات نیز 18 درصد خواهد بود.

علمداری رقم تسهیلات ساخت و نوسازی در بافت فرسوده برای سازندگانی که فناوری های نو را رعایت نمایند در تهران و کلانشهر ها 300 میلیون تومان مطرح کرد و اضافه کرد: برای مراکز استان ها و سایر شهرها، تسهیلاتی که پرداخت می گردد به 250 میلیون تومان افزایش یافته است.

لازم به ذکر است دوسال پیش کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان کشور در نامه ای به سرپرست معاونت ساختمان وزارت راه خواهان افزایش تسهیلات بانکی به رقم 150 میلیون تومان برای خرید مسکن، 250 میلیون تومان بابت ساخت هر واحد مسکونی و 150میلیون تومان برای بافت فرسوده شد.

به ادعای انبوه سازان، به دلیل افزایش هزینه های فراوری مسکن و کاهش نقدینگی بخش خصوصی و کاهش ارزش پول ملی، تسهیلات فعلی به میزان 130میلیون تومان و در صورت اجرای فناوری نوین 160 میلیون تومان بابت هر واحد مسکونی جوابگوی احتیاج بخش فراوری و ساخت و ساز مسکن نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1523

به "افزایش وام ساخت مسکن تا 450 میلیون تومان به شرط استفاده از فناوری های نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش وام ساخت مسکن تا 450 میلیون تومان به شرط استفاده از فناوری های نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید