اعلام تعداد کل تسلیحات راهبردی تهاجمی در روسیه و آمریکا

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، وزارت امور خارجه روسیه اطلاعات مربوط به تعداد کلی تجهیزات راهبردی تهاجمی موجود در این کشور و در ایالات متحده تا ماه مارس امسال (اواسط اسفند) را بر اساس پیمان استارت-3 منتشر نموده است.

اعلام تعداد کل تسلیحات راهبردی تهاجمی در روسیه و آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه امروز اطلاعات مربوط به مجموع کلی تعداد تسلیحات راهبردی تهاجمی روسیه و آمریکا تا تاریخ اول ماه مارس سال 2021 را منتشر کرد.

بر اساس این سند، روسیه دارای 517 واحد موشک بالستیک قاره پیمای مستقر بوده و طرف آمریکایی دارای 651 موشک بالستیک مستقر در زیردریایی ها و بمب افکن های سنگین خود است. علاوه بر این، تعداد کلاهک های زرهی مستقر در موشک های بالستیک قاره پیما، زیردریایی ها و بمب افکن های روسیه یک هزار و 456 واحد است و تعداد کلاهک های مستقر ایالات متحده، یک هزار و 357 واحد است. همچنین سکوهای پرتاب مستقر یا غیرمستقر موشک های بالستیک قاره پیمای روسیه 767 دستگاه و تعداد این سکوها در آمریکا 800 دستگاه است.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین یادآور شد، اطلاعات مربوط به مقادیر کلی تسلیحات راهبردی تهاجمی روسیه و آمریکا تا اول ماه مارس سال 2021 و بر اساس داده های آمده در متن توافقنامه اقدامات برای ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (معروف به پیمان استارت-3) محاسبه شده است که دو کشور در نتیجه توافق برای تمدید 5 ساله آن، در ماه مارس مبادله کردند.

وزارت خارجه روسیه همچنین این مسئله را مورد توجه قرار داده که بر اساس بیانیه ایالات متحده، تعداد کلی تسلیحات راهبردی تهاجمی دو کشور کمی با اطلاعات طرف روسی متفاوت است و این اختلاف از آن جهت است که طرف روسی نمی تواند تأیید کند که بعضی تسلیحات راهبردی در ایالات متحده برای استفاده بعنوان سلاح هسته ای نامناسب شده اند. علاوه بر این، در بیانیه وزارت خارجه روسیه یادآوری شده که ایالات متحده 4 سکوی پرتاب موشک که برای آموزش مورد استفاده قرار می گیرد را تغییر نام داده و آنها را جزو تعداد سکوهای پرتاب موشک این کشور در نظر نگرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1576

به "اعلام تعداد کل تسلیحات راهبردی تهاجمی در روسیه و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام تعداد کل تسلیحات راهبردی تهاجمی در روسیه و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید