اسلامی ندوشن باغ و خانه پدری خود را وقف کارهای فرهنگی کرد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران اسلامی ندوشن رسما باغ و خانه ده هزارمتری را در صدرآباد ندوشن به موسسه مردم نهاد فرهنگی و اجتماعی اندیشه روشن اهداء کرد تا مصروف فعالیت های فرهنگی گردد. اسلامی ندوشن در پیغام نوروزی که در اختیار ایبنا قرار داده شده آورده است:

اسلامی ندوشن باغ و خانه پدری خود را وقف کارهای فرهنگی کرد

جهت دریافت خدمات طراحی خانه باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

سال نو را به همگی تبریک می گویم و به همت شما آفرین می گویم که این انجمن اندیشه روشن را ایجاد نموده اید. من اگرچه از زادگاه خود کنده شده ام همیشه این قریه را با سرنوشت خود همراه شناخته ام. حق دارید که قدر آن را نگاه دارید که خیلی بیشتر از مساحت آن است. خوشبختانه جوانان این قریه به هر جای دنیا رفته اند پیروز و خوشنام زیسته اند من این بیت را تسکین خاطر می گیرم؛

گرچه دوریم به یاد تو قدح می نوشیم

بعد منزل نبود در سفر روحانی

خاطره های نوجوانی در این قریه که اکنون شهرستان شده است بهترین یادگار زندگی من است. متأسفانه به علت خستگی وجود امکان سفر برایم نیست. سال نو را مجددا به شما شادباش می گویم و برای ایران آرزوی آینده ای روشن می کنم. این کشور شایسته آن است که سرافراز و آباد باشد.

این موسسه فرهنگی نیز که به همت جوانان این دیار تاسیس شده، ضمن سپاس از دکتر اسلامی ندوشن طی اعلامیه ای آورده است:

نیک مرد فرهنگ گستری که همه عمر با قلم توانای خود فرهنگ و ادب این سرزمین را سقایت می کرد و آوازه دانش و قلمش مرزهای ایران فرهنگی را درنوردیده بود در سال هایی که به حکم طبیعت و ناتوانی جسمی بازنشستگی قلمی خود را می گذراند همچنان در اندیشه خیرخواهی فرهنگی این دیار بود و از این رو با هدیه باغ باطراوت و پرخاطره ای که برگ های رنگین و پرشور نوجوانی کتاب روزهای زندگی او را در خود جای داده بود، فرهنگ یاوران دیار آباء و اجدادی خویش را در تاسیس و ترویج فرهنگ و هنر زندگی بخش، یاری داد. این باغ عظیم به همت موسسه اندیشه روشن احیاء و بازسازی شده و صرف گسترش فرهنگ و ادب می گردد تا یاد او که نام دیار خود را همه عمر به نیکی و فرزانگی در ایران و دنیا گردانده در این باره نیز جاودانه بماند.

این موسسه فرهنگی و اجتماعی همچنین با تهیه چندهزار نهال، میخواهد در شروع سال نو، در نخستین قدم از زادگاه اسلامی ندوشن تا این باغِ یادگار به طول 10کیلومتر با درختکاری متنوع، جاده سلامت و فرهنگ بنیان گذارد .

اسلامی ندوشن سال ها پیشتر نیز با اهدای خانه پدری خود به فرهنگِ ندوشن و به یاری همسر خود شیرین بیانی زمینه تاسیس خانه فرهنگ و هنر این شهر کوچک تاریخی را فراهم کرد که دربردارنده کتابخانه، نگارخانه و سالن آمفی تئاتر است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1449

به "اسلامی ندوشن باغ و خانه پدری خود را وقف کارهای فرهنگی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی ندوشن باغ و خانه پدری خود را وقف کارهای فرهنگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید