ازدواج 70 زن با درختان در اعتراض به جنگل زدایی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، بیش از 70 زن طرفدار محیط زیست در اعتراض به جنگل زدایی در بریتانیا با درختان ازدواج کردند.

ازدواج 70 زن با درختان در اعتراض به جنگل زدایی

به گزارش یورونیوز، سازمان های هوادار محیط زیست مراسم ازدواج با درختان را در واکنش به طرح ساخت 166 واحد مسکونی در منطقه ای از بریستول که اکنون 74 درخت در آنجا وجود دارد برگزار کردند.

زنان شرکت کننده در این مراسم لباس ازدواج به سبک فرهنگ های مختلف را به تن نموده بودند. سوزان هکت، یکی از زنان حاضر در این مراسم و از طرفداران محیط زیست گفت: ازدواج با درخت واقعا یک افتخار است. تنها یک ژست احساسی نیست بلکه بسیار مهم و نمادین است.

وی اضافه نمود: درختان نمونه ای واقعی از عشق بدون قید و شرط هستند و به شکلی زیبا با کل ایده ازدواج مطابقت دارد. ازدواج برای زندگی است، تنفس هم برای زندگی است.

هر چند طرح ازدواج با درختان از سوی بعضی از کاربران شبکه های اجتماعی مورد تمسخر قرار گرفته، اما برقراری ارتباط عاطفی با طبیعت و درختان مسبوق به سابقه است. زنان عضو جنبش چیپکو که در دهه 1970 در هند معروفیت یافته بود در اعتراض به قطع درختان به جنگل ها می رفتند و درختان را به آغوش می گرفتند. جنبش چیپکو یک حرکت ضدخشونت بود.

گروهی از زنان مکزیکی هم در سال 2018 برای جلب توجه به معضل قطع درختان مراسم ازدواج دسته جمعی با درختان برگزار کردند.

بریتانیا تنها در سال 2020 میلادی 4150 هکتار از جنگل های طبیعی خود را از دست داد. جنگل زدایی در این کشور اغلب برای ساخت و ساز از طرف بخش خصوصی انجام می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1708

به "ازدواج 70 زن با درختان در اعتراض به جنگل زدایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازدواج 70 زن با درختان در اعتراض به جنگل زدایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید