ارزیابی مراکز منتخب 16 ساعته کرونا، لزوم نوبت دهی برای توزیع واکسن آنفلوآنزا

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در اجلاس غیرحضوری روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر ضرورت نوبت دهی برای توزیع واکسن آنفلوآنزا به منظور پیشگیری از تجمعات تاکید نمود.

ارزیابی مراکز منتخب 16 ساعته کرونا، لزوم نوبت دهی برای توزیع واکسن آنفلوآنزا

به گزارش خبرنگاران، دکتر جعفری صادق تبریزی، رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، درخصوص اقداماتی که اخیرا در حوزه بهداشت و شبکه اجرا شده است، گفت: مراکز منتخب 16 ساعته کرونا در تیر و مردادماه امسال، با مشارکت دانشگاه ها ارزیابی شدند، این ارزیابی در دو فاز خودارزیابی و ارزیابی توسط دانشگاه ها بود و اکنون در فاز ارزیابی ملی هستیم که تا به امروز 14 دانشگاه ارزیابی شده و تا هفته آینده نیز 6 دانشگاه دیگر ارزیابی می شوند.

وی اضافه نمود: همکارانمان در این مراکز باید بر جداسازی تاکید نموده و راستا تردد بیماران عادی و بیماران کرونایی را جدا نمایند. نصب علایم راهنما در این مراکز لازم است تا مردم سریع تر بتوانند خدمات خود را دریافت نمایند. نمونه گیری های آزمایشگاهی نیز سامان یافته تر شده و کادر بهداشتی و درمانی در این زمینه نظم خوبی را در پیش گرفته اند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی با بیان اینکه در فاز اول تخصیص منابع برای خرید لوازم حفاظت فردی، 100 میلیارد تومان در اختیار دانشگاه ها قرار گرفته است، درخصوص غربالگری فاز سوم، توضیح داد: در غربالگری فاز سوم باید تاکید بر روی خدمات جا مانده باشد. ایران جزو معدود کشورهایی در جهان است که حداقل خدمات جا مانده را برای مراجعه نمایندگان و مردم دارد و این موفقیت مرهون نظام شبکه است، لذا اهتمام ویژه می طلبد تا حداقل ها نیز جبران شده و هیچ خدمات جامانده ای مثلا از لحاظ خدمات ایمن سازی و مراقبت مادران باردار و سایر موارد، باقی نماند.

ضرورت نوبت دهی برای توزیع واکسن آنفلوآنزا به منظور پیشگیری از تجمع

وی درخصوص توزیع واکسن آنفلوآنزا گفت: درخواستم این است که دانشگاه های علوم پزشکی با نوبت دهی و فراخوان به توزیع واکسن آنفلوآنزا اقدام نمایند تا تجمعی در واحدهای ارائه خدمت رخ ندهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1140

به "ارزیابی مراکز منتخب 16 ساعته کرونا، لزوم نوبت دهی برای توزیع واکسن آنفلوآنزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی مراکز منتخب 16 ساعته کرونا، لزوم نوبت دهی برای توزیع واکسن آنفلوآنزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید