اجرای برنامه فراوری مسکن خرم آباد در سه فاز

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرنگاران/لرستان رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی لرستان گفت: برنامه فراوری مسکن در خرم آباد در سه فاز طراحی شده که فاز اول آن را به مشارکت گذاشتیم.

اجرای برنامه فراوری مسکن خرم آباد در سه فاز

جهت دریافت خدمات طراحی فضای سبز حیاط با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

برزو بردی نشین در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ماده شش قانون ساماندهی حمایت از فراوری و عرضه مسکن تمامی دستگاه های دولتی و شرکت هایی را که سهام آنها 100 درصد دولتی هستند مکلف نموده اراضی مازاد خود را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.

وی ادامه داد: بر این اساس از سوی ستاد بازآفرینی راه و شهرسازی لرستان مکاتباتی با دستگاه های مشمول این قانون انجام شد اما متاسفانه هیچ کدام از این دستگاه ها، اراضی به ما معرفی و واگذار نکردند.

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی لرستان گفت: چنانچه این اراضی با هدف فراوری مسکن و بازآفرینی به ما تحویل می دادند ظرفیت خوبی برای استان محسوب می شد.

بردی نشین با بیان اینکه به عنوان مثال، دستگاهی نظیر آموزش و پرورش در یک حاشیه ای از شهرهای استان مدرسه ای متروکه دارد که برنامه ای برای احیا ندارد، مطرح نمود: این دستگاه چنانچه این مدرسه را به ستاد بازآفرینی راه و شهرسازی استان واگذار کند می توانستیم کارهای خوبی برای محله انجام دهیم.

وی گفت: در محلات کارهای روبنایی (مدرسه، خانه محله، فرهنگ سرا و سالن های ورزشی) و برای بهسازی فضاهای شهری (معابر، پارک ها، فضای شهری) و خدمات زیربنایی (سیستم آب و فاضلاب کانال دفع آب های سطحی و...) را انجام می دهیم.

وی اعلام کرد: اراضی وزارت راه و شهرسازی از سوی سازمان ملی زمین و مسکن به نام بازآفرینی شهری ایران انتقال دادیم و برنامه فراوری مسکن در این اراضی داریم، که در استان طی 3 پلاک(2 پلاک در بروجرد و یک پلاک در خرم آّباد) این مهم را درحال اجرا داریم.

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در خرم آباد در سه فاز برنامه فراوری مسکن طراحی شده و فاز اول آن را به مشارکت گذاشتیم، مطرح نمود: انبوه سازان و توسعه گران با ستاد بازآفرینی راه و شهرسازی استان مشارکت می نمایند و ما زمین و تسهیلات در اختیار آنان قرار می دهیم تا واحد بسازند و به ما تحویل دهند که تا به امروز قرارداد 426 واحد را بصورت مشارکتی بسته ایم.

بردی نشین یادآور شد: برای محلاتی که امکان ساخت مسکن و نوسازی آنها وجود ندارد بصورت خود مالکی 200 واحد را تسهیلات دادیم تا بتواند نوسازی واحد خود را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 677

به "اجرای برنامه فراوری مسکن خرم آباد در سه فاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای برنامه فراوری مسکن خرم آباد در سه فاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید