آمریکا و طالبان زندانیانشان را مبادله کردند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، بنا بر گزارش رسانه های پاکستانی با وساطت اسلام آباد، آمریکا و گروه طالبان در افغانستان هر کدام دو نفر از زندانیان یکدیگر را آزاد کردند.

آمریکا و طالبان زندانیانشان را مبادله کردند

طالبان

منابع پاکستانی اعلام کردند این اقدام می تواند نخستین گام برای از سرگیری گفت وگوهای صلح میان طالبان و واشنگتن باشد.

براساس این گزارش، پس از سفر اخیر هیات 12 نفره طالبان به ریاست ملا عبدالغنی برادر به پاکستان و دیدار با مقام های عالی سیاسی و نظامی این کشور از جمله نشست احتمالی طالبان با عمران خان نخست وزیر پاکستان و زلمای خلیلزاد کننده ویژه آمریکا، طرفین توافق کردند که زندانیان یکدیگر را آزاد کنند.

آمریکایی

رسانه های پاکستانی در حالی آزادی زندانیان آمریکا و طالبان را منعکس می کنند که دولت کابل در واکنش به سفر اخیر طالبان به اسلام آباد گفته بود که این سفر هیچ ارتباطی با روند صلح در افغانستان ندارد و تنها برای آزادی گروگان های آمریکایی صورت گرفته است.

پاکستان

براساس این گزارش، آمریکایی ها در پایگاه بگرام عبدالرشید و شیخ رحیم والیان سابق طالبان در نیمرز و کنر را آزاد کردند و در قبال آن طالبان نیز دو مهندس خارجی را آزاد کرد.

منابع خبری پاکستان افزودند: این اولین گام در راستا اعتماد سازی میان آمریکا و طالبان بود و قرار است تا روزهای آینده 11 نفر دیگر از سرکرده های طالبان از جمله انس حقانی از سوی آمریکا آزاد شوند.

زندانیان

پس از متوقف شدن گفت و گوهای صلح افغانستان از سوی دونالد ترامپ، برای اولین بار پنجشنبه گذشته زلمی خلیلزاد کننده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با هیات طالبان در پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

خلیلزاد، 9 دور مذاکره با کنندگان طالبان را پیشبرد اما در نتیجه حمله ماه گذشته طالبان در کابل و کشته شدن یک سرباز امریکایی، ترامپ مذاکرات صلح با طالبان را لغو کرد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 383

به "آمریکا و طالبان زندانیانشان را مبادله کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و طالبان زندانیانشان را مبادله کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید