آمریکا تحریم های مرتبط با ایران علیه یک شرکت چینی را لغو کرد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، آمریکا امروز آدینه اعلام نمود تحریم هایی را که به بهانه نقض تحریم های ایران علیه بعضی شرکت های تابعه یک شرکت کشتی رانی چین وضع نموده بود لغو نموده است.

آمریکا تحریم های مرتبط با ایران علیه یک شرکت چینی را لغو کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا امروز آدینه اظهار داشت نام بعضی از شرکت های تابعه شرکت کاسکو چین را که به بهانه ادعایی نقض تحریم های ایران در فهرست تحریم ها قرار گرفته بودند از این فهرست حذف نموده است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سپتامبر سال گذشته میلادی شعبه شرکت کاسکو در دالیان را در فهرست تحریم ها قرار داد. این اقدام، کرایه حمل نفت را به طرز بی سابقه ای افزایش داد.

شرکت تابعه کاسکو در دالیان تنها 40 نفت کش در اختیار دارد، اما اقدام واشنگتن موجب ایجاد این ابهام شد که آیا این تحریم ها برای ناوگان حمل و نقل شرکت مادر که 1000 کشتی در اختیار دارد نیز لازم الاجرا است یا خیر.

وزارت خزانه داری آمریکا دو بار معافیت هایی صادر کرد تا به شرکت ها اجازه دهد به صورت تدریجی مبادلاتشان با شعب شرکت کاسکو را کاهش دهند. آخرین معافیت صادرشده از سوی واشنگتن روز 4 فوریه به اتمام می رسید.

تنش های میان واشنگتن و پکن در پی امضای یک توافق تجاری اولیه در ماه میلادی جاری که به جنگ تجاری 18 ماهه میان طرفین انتها داد رو به کاهش است.

یک منبع چینی که از جمله مشاوران شرکت کاسکو است گفت که مسئله تحریم واحد های شرکت کاسکو یکی از مسائل مطرح شده در تبادل نظر های تجاری میان آمریکا و چین بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 583

به "آمریکا تحریم های مرتبط با ایران علیه یک شرکت چینی را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تحریم های مرتبط با ایران علیه یک شرکت چینی را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید