آمریکا برای مهار کرونا با کمبود تجهیزات پزشکی روبرو است

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، کمبود تجهیزات پزشکی برای درمان بیماری کرونا به دغدغه تازه ای برای مقامات درمانی در ایالت واشنگتن آمریکا تبدیل شده است.

آمریکا برای مهار کرونا با کمبود تجهیزات پزشکی روبرو است

به گزارش به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی که ویروس کرونا به مهمان ناخوانده این روز های همه کشور ها تبدیل شده، مقامات بهداشتی ایالت واشنگتن آمریکا مجبور به مبارزه همزمان در دو جبهه هستند: مهار کرونا و اطمینان از دسترسی بیمارستان ها به تجهیزات لازم برای درمان بیماران.

بنا به اعلام مقامات این ایالت تا به امروز دسترسی به تجهیزات ضروری در بیمارستان ها به اندازه کافی وجود نداشته است.

دکتر کتی لافی، مسئول بخش بهداشتی واشنگتن در مصاحبه با آسوشیتدپرس از شرایط نظام سلامت و درمان این ایالت ابراز نارضایتی کرد. بنا به گفته دکتر لافی، با افزایش تعداد مراجعان با علائم تنفسی به بیمارستان های این ایالت، امکانات آن ها برای پاسخگویی مناسب به بیماران ناکافی است.

همچنین بنا به اعلام مسئولان بخش سلامت ایالت واشنگتن، دولت فدرال هزاران دستگاه تنفسی، دستکش و تجهیزات دیگر را برای بیمارستان های این ایالت ارسال نموده، اما ناکافی است.

واشنگتن با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کووید-19 (560 نفر مبتلا و 37 مرگ تا روز آدینه) در میان ایالت های آمریکا پیشتاز است. تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا روز شنبه 51 تن اعلام شد. در ایالت آیداهو با ثبت اولین مورد ابتلا به کرونا، از سوی فرماندار آن شرایط اضطراری اعلام شد. در ایالت اورگان نیز تا به امروز دست کم 30 مورد ابتلا به کرونا گزارش شد.

از سوی دیگر مقامات بهداشتی واشنگتن از کمبود کیت تشخیصی بیماری کرونا شاکی هستند. در این ایالت تا به امروز نزدیک به 65 هزار نفر آزمایش تشخیصی ابتلا به کرونا را داده اند.

با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته شرایط فوق العاده در این کشور اعلام نمود. رئیس جمهور آمریکا با اعلام حالت فوق العاده در آمریکا از اختصاص 50 میلیارد دلار برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا در آمریکا اطلاع داد. او از بیمارستان ها خواست برنامه های آمادگی اضطراری خود را فعال نمایند.

بنا به تازه ترین آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از 2 هزار و 300 نفر رسیده و این بیماری تا به امروز 51 قربانی در این کشور گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 794

به "آمریکا برای مهار کرونا با کمبود تجهیزات پزشکی روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا برای مهار کرونا با کمبود تجهیزات پزشکی روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید