آمار مرگ ومیر مبتلایان به کروناویروس در چین صفر شد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرنگاران/خراسان رضوی برای نخستین بار،بعد از همه گیری کروناویروس جدید در ماه ژانویه، آمار مرگ ومیر ناشی از ابتلا به کووید-19 در چین صفر شد، اما ابتلا به این بیماری همچنان ادامه دارد و 32 نفر دیگر به این بیماری مبتلا و آمار کنونی چین به 983 نفر افزایش یافته است.

آمار مرگ ومیر مبتلایان به کروناویروس در چین صفر شد

به گزارش فایننشال نیوز، کمیسیون بهداشت ملی چین (NHC) روز سه شنبه خاطرنشان کرد که هیچ گونه مرگ و میر در روز دوشنبه گزارش نشده و آمار رسمی مرگ ومیر در چین 3331 نفر است.

این مورد نقطه عطفی در مقابله با کروناویروس در چین محسوب می گردد.

کمیسیون بهداشت ملی چین گفت: موارد تایید شده در چین تا روز دوشنبه به 81 هزار و 740 نفر رسیده است که از این تعداد 1242 بیمار هنوز تحت درمان هستند و 77 هزار 167 بیمار بعد از بهبودی مرخص شدند و 3331 نفر در اثر این بیماری جان باختند. هیچ مورد جدیدی در داخل کشور گزارش نشده و 32 مورد جدید مربوط به خارج از چین بوده، درنتیجه تعداد مبتلایان کنونی به 983 نفر رسیده است.

درمجموع 30 مورد کووید-19جدید بدون علامت روز دوشنبه در چین گزارش شده است که 9 مورد آن مربوط به خارج از چین است. موارد کروناویروس بدون علامت، افرادی هستند که حامل ویروس هستند و دیگران را آلوده می نمایند.

هفته گذشته، چین پس از افزایش نگرانی های عمومی درباره احتمال حاملان خاموش برای گسترش این بیماری، برای اولین بار تعداد موارد بدون علامت را فاش و خاطرنشان کرد که 1033 مورد بدون علامت همچنان تحت نظر پزشک هستند که 275 مورد از آنان مربوط به خارج از چین هستند.

تا دوشنبه 914 مورد تایید شده، ازجمله چهار مرگ در هنگ کنگ، 44 مورد در ماکائو و 373 مورد در تایوان گزارش شده است.

چین برای اولین بار در روز دوشنبه جدول زمانی رسمی از کروناویروس منتشر کرد و در آن مشخص شده که کروناویروس از اواخر دسامبر سال 2019 در ووهان کشف شده و در آن این عفونت به عنوان ذات الریه با علت ناشناخته نام برده شده است.

چین در خصوص بحران کووید-19با انتقاد روبرو شده است و پکن متهم به عدم اطلاع رسانی صحیح شده است و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بیماری کووید-19 را ویروس چین و ویروس ووهان نامیده است.

پکن در این مورد گفت: منشاء کووید-19 با دیدگاه های علمی و تخصصی قابل مشخص است.

ایالات متحده، چین را به تاخیر در عمل و درنتیجه شیوع این بیماری در سایر کشورها متهم نموده است و پکن نیز اعلام نموده که برای مهار این بحران در دنیا با جامعه دنیای آشکارا و بسیار مسؤولانه همکاری نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 855

به "آمار مرگ ومیر مبتلایان به کروناویروس در چین صفر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مرگ ومیر مبتلایان به کروناویروس در چین صفر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید