آغاز موج جدید شیوع کرونا در اوکراین

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، در اوکراین طی یک روز گذشته حدود هزار مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا کشف شده و 16 بیمار هم جان باختند و نخست وزیر این کشور به مردم درباره آغاز دور جدی گسترش این بیماری هشدار داد.

آغاز موج جدید شیوع کرونا در اوکراین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، دنیس اشمیگال نخست وزیر اوکراین بیان نمود که شلوغی بیمارستان ها برای دریافت بیماران مبتلا به کووید-19 به میزان قابل توجهی افزایش یافته و این بدان معنی است که اوکراین وارد یک موج جدی گسترش ویروس کرونا شده است.

اشیمگال در بیانیه ای یادآور شد: بیمارستان های ما در حال روبرو با موج دوم هجوم بیماران مبتلا به ویروس کرونا هستند. امروز آمار نگران کننده ای ثبت شد و ما تقریباً با هزار مورد جدید ابتلا به کووید-19 روبرو شدیم و این مسئله بار کار بیمارستان ها را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

نخست وزیر اوکراین یادآور شد که دلیل اصلی افزایش تعداد موارد آلودگی، عدم رعایت محدودیت های قرنطینه است. مردم از رعایت مقررات معین شده دست کشیده ا ند و مقامات محلی جرأت ندارند این محدودیت ها را تقویت کنند. در نتیجه، شاهد افزایش چشمگیر میزان ابتلا در مناطق مختلف هستیم.

وی در همین رابطه تاکید کرد که قانون قرنطینه در اوکراین تا زمانی که واکسن یا دارویی پیدا نشود که بتواند به کنترل مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در کشور کمک کند، همچنان ادامه خواهد یافت.

اشیمگال افزود: هدف از کار هماهنگ دولت و پزشکان، آگاهی دادن به مردم و دست یابی به کمترین تلفات است و تنها در این صورت مقامات قادر به لغو محدودیت ها خواهند بود.

روز پنجشنبه، در اوکراین با رکورد جدیدی در تعداد بیماران مبتلا به عفونت ویروس کرونا ثبت شد. در این کشور 994 مورد جدید آلودگی شناسایی شد و تلفات روزانه این بیماری هم به 16 نفر رسید. بر اساس اطلاعات رسمی، در مجموع، بیش از 40 هزار نفر در این کشور به بیماری کووید-19 مبتلا شده اند، 1067 بیمار در اثر این عفونت جان خود را از دست داده و 17 هزار و 758 نفر نیز درمان شده ا ند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 997

به "آغاز موج جدید شیوع کرونا در اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز موج جدید شیوع کرونا در اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید