آخرین شرایط کرونا در ایران ، افزایش همه آمارها ؛ از ابتلا تا مرگ ، 6 استان قرمز شدند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، تعداد متبلایان به کرونا رو به افزایش است، تعداد مرگ ها نیز زیاد شده است هرچند که بر تعداد بهبود یافتگان نیز افزوده شده است. استان ها نیز یک به یک قرمز می شوند.

آخرین شرایط کرونا در ایران ، افزایش همه آمارها ؛ از ابتلا تا مرگ ، 6 استان قرمز شدند

به گزارش خبرنگاران، سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 2615 بیمار جدید مبتلا به کووید-19 در کشور اطلاع داد و گفت: متاسفانه مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به 9392 نفر رسید.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز 30 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2615 بیمار جدید مبتلا به کووید-19 در کشور شناسایی شد که 986 مورد بستری شدند.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 120 بیمار کووید-19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به 9392 نفر رسید.

به گفته وی در مجموع تعداد کل مبتلایان کشور به 200 هزار و 262 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا به امروز 159 هزار و 192 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند، گفت: در عین حال 2833 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و 370 هزار و 718 آزمایش تشخیص کووید-19 در کشور اجرا شده است.

لاری تاکید نمود: استان های خوزستان، هرمزگان، کردستان، بوشهر، آذربایجان غربی و ایرانشهر در سیستان و بلوچستان در شرایط قرمز قرار دارند.

وی در سرانجام توصیه هایی به شهروندان داشت و گفت: ضروری است همه مردم در همه شهرها پروتکل های بهداشتی را به طور دقیق رعایت نمایند تا استانهای سفید به سمت شرایط قرمز و هشدار نروند. با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک سلامت خود و هموطنانمان را تضمین و در جهت کاهش ابتلا و مرگ و میر حرکت کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 978

به "آخرین شرایط کرونا در ایران ، افزایش همه آمارها ؛ از ابتلا تا مرگ ، 6 استان قرمز شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط کرونا در ایران ، افزایش همه آمارها ؛ از ابتلا تا مرگ ، 6 استان قرمز شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید