آثار ثبت جهانی شوشتر پاک سازی می شوند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، مدیر پایگاه جهانی شوشتر از پاکسازی آثار ثبت جهانی این شهر هم زمان با شروع نیمه دوم فصل گردشگری اطلاع داد.

آثار ثبت جهانی شوشتر پاک سازی می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، محمدرضا بهادری ضمن اشاره به ارتباط پاکسازی های آثار و حضور گردشگران در شوشتر مطرح نمود: شهر جهانی شوشتر با قرارگیری در راستا شاهراه ورودی آب های سرچشمه گرفته از کوه های زاگرس و پیوستن آن به کارون بزرگ با دربگیری آثار بی نظیر و زیبا، هرسال میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی بوده که متأسفانه به طور مداوم این آثار با انباشت آورده ای رودخانه ای، نخاله های ساختمانی، زباله های شهری و... دست وپنجه نرم می نمایند و درنتیجه مناظر نازیبا و نامناسب را به دید گردشگران پدید می آورد.

او اضافه کرد: ازاین رو برای حفظ حرمت و صیانت از آثار تاریخی و داشتن آثار درخور شأن و منزلت این شهر، پاک سازی کلی آثار جهانی در شوشتر در دستور کار قرارگرفته که توسط تیم اجرایی پایگاه در حال اجرا است.

مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر در خصوص مدت زمان انجام این پاکسازی ها نیز بیان نمود: پاکسازی جامع آثار از اوایل هفته گذشته آغازشده است و پیش بینی می گردد به مدت 30 روز کاری ادامه داشته باشد.

او تأکید کرد: با توجه به توان محدود پایگاه میراث جهانی سازه های آبی تاریخی شوشتر ازنظر سخت افزاری و نیروی انسانی، این گونه اقدامات لزوم همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی در حفاظت و پاکسازی آثار موجود در سطح شهر و همچنین همکاری بیشتر شهروندان در نگهداری این آثار را می طلبد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 298

به "آثار ثبت جهانی شوشتر پاک سازی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار ثبت جهانی شوشتر پاک سازی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید